Tuesday, April 19, 2011

Solidaritas Bumirejo - Portraits of A Special Day


Of course, there is the mission: Help Bumirejo to find back a safe and peaceful existence.
But I could not restrain my emotion to these people, usually uneventful, simple people, suddenly thrown into a situation requiring assistance.
I feel embarrassed about their looks on me. Already that "foreigner" is treated with honor in Indonesia - how many "invitations" I've received since I'm here? A thousand? - So imagine how they look at me since I help ...

Then all these faces scroll in my head and I cannot stop the flow ....

_______________


Bien sûr, il y a la mission: Aider Bumirejo à retrouver une existence sûre et paisible.
Mais je n’ai pu refreiner mon émotion devant ces gens, habituellement sans histoire, des gens simples, soudainement projeté dans une situation nécessitant assistance.
Je me sens gêné de leurs regards sur moi. Déjà que « l’étranger » est traité avec honneur chez les indonésiens - combien « d’invitations » ai-je reçu depuis que je suis ici ? Mille ? – Alors imaginez comment ils me regardent depuis que je les aide…

Alors tous ces visages défilent dans ma tête sans que je puisse arrêter le flot….














No comments: